راهنمای کامل دانلود نرم افزار از گوگل پلی استور برای ایرانیان

به‌روز رسانی شهریور ۹۲: گوگل در اوایل شهریور ۹۲ اعلام کرد که بعضی از تحریم‌ها برداشته شده و الان توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندرویدی می‌تونن این برنامه رو برای ایران در دسترس قرار بدن. بنابراین، از این به بعد، برای دانلود نرم‌افزار از گوگل پلی، دیگه لازم نیست مراحل پایین رو انجام بدید. شما الان به راحتی می‌تونید از گوشیتون وارد محیط گوگل پلی بشید. اما بر اساس تجربه‌ی خودم، برای این که با ارور ۴۰۳ مواجه نشید، فعلن استفاده از ابزارهای تغییر آی پی لازمه. یعنی برای دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی، کافیه از گوشیتون با ابزارهایی وی‌پی‌ان یا فــیلبشکن(!) به اینترنت وصل بشید و بعد خواهید تونست از گوگل پلی نرم‌افزار بگیرید.
به روز رسانی آذر ۹۳: در حال حاضر استفاده از پلی استور برای نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اندروید، روی برخی از سرویس‌دهندگان اینترنتی، بدون هیچ مشکلی و حتی بدون نیاز به استفاده از فیلشکن و بدون نیاز به انجام مراحل ذیل، امکان‌پذیر شده.
البته این قضیه فقط شامل نرم‌افزارهای رایگانه و ما همچنان برای دریافت نرم‌افزارهای پولی مشکل خواهیم داشت.
ما ایرانی‌ها به خاطر شرایطی که فعلا وجود داره، امکان دانلود نرم افزار از گوگل پلی رو نداریم و معمولا برای دانلود نرم افزارها و اپلیکیشن های اندرویدی، از مارکت‌های دیگه‌ای مثل «بازار» استفاده می‌کنیم. اما راه‌هایی وجود داره که شما بتونید اپلیکیشنی که می‌]خواید رو از خود گوگل پلی دانلود و روی گوشی اندروید خودتون نصب کنید. من اینجا دو راه برای دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی که هر دو رو شخصا تست کردم و جواب گرفتم، براتون معرفی می‌:کنم.

گوگل پلی دانلود مستقیم اپلیکیشن (نرم افزار) از گوگل پلی بر روی گوشی همراه

در این روش، شما می‌تونید با استفاده نرم‌افزار گوگل پلی یا همون Play Store که معمولا روی همه‌ی گوشی‌ها نصبه، نرم‌افزار مورد نظرتون رو دانلود و نصب کنید. برای این کار نباید بذاریم گوگل متوجه بشه که از ایران وصل شدیم. گوگل پلی از سه طریق می‌تونه رد شما رو به عنوان یک ایرانی شناسایی کنه: IP‌ اتصال اینترنتتون، مکان‌یاب (GPS) گوشی‌تون و اوپراتور ایرانی که بهش وصل هستید (ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل). حالا ما باید این سه تا رد رو از بین ببریم. برای این کار مراحل زیر رو انجام می‌دیم:

  1. آی‌پی خودتون را به یک آی‌پی خارجی تغییر بدید: برای این کار شما باید از وی.پـی.ان یا یه نرم‌افزار تغییر آی‌پی استفاده کنید. اگه گوشیتون امکان اتصال موفق و درست به وی.پـی.ان را نداره و بخواید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید، گوشیتون حتما باید قبلش root شده باشه. (در بعضی گوشی‌ها و نسخه‌های جدید اندروید، نیازی به root شدن نیست.) root کردن گوشی بحث مفصلیه و جاش اینجا نیست. می‌تونید با یه جستجوی گوگلی روش‌های این کارو پیدا کنید. در مورد نرم‌افزارها هم به خاطر قوانین، از توضیح بیشترش در اینجا معذورم. (کسی که اهلش باشه خودش پیدا می‌کنه 😉 )
  2. GPS گوشیتون رو غیرفعال کنید: از نوار بالای گوشی‌تون و یا از قسمت Settings > Location and Security، مکان‌یاب GPS گوشیتون رو خاموش کنید.
  3. گوشی رو در حالت Flight mode یا Airplane قرار بدید: وقتی گوشیتون در این حالت قرار می‌گیره، ارتباطتون با اوپراتورهای کشور قطع می‌شه و از این جهت هم قابل شناسایی نیستید.
  4. رد اطلاعات قبلی رو از نرم‌افزار Play Story پاک کنید: روی گوشی از قسمت تنظیمات به آدرس زیر برید:
    Settings > Applications > Manage Applications > All > Google Play Store > Clear data
    خب حالا در تنظیمات مدیریت اپلیکیشن گوگل پلی استور دکمه Clear data رو زدیم و اطلاعات موقعیت مکانی‌مون رو از حساب گوگل پلی خودمون پاک کردیم.
  5. وارد پلی‌استور بشید و از دانلود و نصب اپلیکیشن لذت ببرید: کارمون تموم شد! الان می‌تونید وارد اپلیکیشن گوگل پلی استور بشید، و با جستجو و … اپلیکیشنی که می‌خواید رو دانلود و نصب کنید. بعد از این که کار نصب تموم شد، دوباره می‌تونید از حالت Flight mode خارج بشید و GPS خودتون رو روشن کنید. باز هر زمان که به مشکل خوردید، کافیه مراحل بالا رو یه بار دیگه طی کنید.

دانلود نرم افزار از گوگل پلی به کامپیوتر

اگر به دلیل عدم دسترسی به وی.پـی.ان، روت نبودن گوشی‌تون یا هر دلیل دیگه‌ای نتونستید روش بالا رو اجرا کنید، این روش برای شماست. در این روش شما فایل نرم افزار رو با فرمت apk از گوگل پلی روی کامپیوترتون دانلود می‌کنید، و بعد اون فایل رو از طریق کابل usb‌ یا هر روش دیگه‌ای داخل گوشی می‌ریزید، و نصبش می‌کنید. مراحل اجرای این کار رو من از اینجا نقل می‌کنم.برای انجام این روش، شما روی رایانه تون به مرورگر گوگل کروم ورژن ۲۰ به بالا نیاز خواهید داشت. اجازه بدید مرحله به مرحله با هم بریم جلو:

  1. افزونه APK Downloader‌ رو روی گوگل کروم نصب کنید: قبل از هر کار به صفحه‌ی افزونه‌ها در مرورگر کروم رو باز کنید و افزونه APK Downloader  رو دانلود و روی مرورگر کروم نصب کنید. وقتی در صفحه‌‌ای که لینکشو دادم، روی دکمه نصب کلیک کنید، یه فایل crx به شما می‌ده. این فایل رو بکشید و داخل یه تب خالی در گوگل کروم بندازید تا افزونه نصب بشه. بعد از نصب، جهت اطمینان، یه بار کروم رو کامل ببندید و باز کنید.
  2. انجام تنظیمات افزونه APK Downloader: از قسمت Settings کروم، بالا سمت چپ روی Extensions کلیک کنید و افزونه APK Downloader رو پیدا کنید و جلوش روی لینک Options‌ کلیک کنید. یه تب جدید باز می‌شه که از شما ایمیل و Device ID می‌خواد. ایمیلتون همون ایمیلیه که توی گوشی اندرویدتون به عنوان اکانت وارد کردید. برای به دست آوردن Device ID گوشی‌تون هم، اپلیکیشن Device ID رو از بازار دانلود و روی گوشیتون نصب کنید. بعد از نصب، اگه برنامه رو اجرا کنید، Device ID گوشی‌تون رو به شما می‌ده. اون رو هم در کروم، در تنظیمات apk downloader، زیر ایمیل، در قسمت Device ID وارد کنید. و ذخیره‌ش کنید.
  3. نرم‌افزار دلخواه‌تون رو از گوگل پلی استور دانلود کنید! روی رایانه‌تون در حالی که با وی.پـی.ان یا فیلبشکن(!) وصل هستید، به سایت گوگل پلی برید و وارد صفحه‌ی اپلیکیشنی که می‌]خواید دانلود کنید، بشید. حالا اون بالا در سمت راست نوار آدرس یا آیکون سبز رنگ از کاراکتر آندروید می‌بینید. روش کلیک کنید تا دانلود نرم افزار شروع بشه.
    apk-downloader
  4. اپلیکیشنی که از گوگل پلی دانلود کردید، روی گوشی نصب کنید: وقتی دانلود تموم شد، یه فایل با پسوند apk دارید. اونو داخل گوشی‌تون بریزید و از قسمت File Manger یا File Explorer گوشیتون فایل رو پیدا و اجرا کنید تا اپلیکیشن روی گوشی‌تون نصب شه. هووه! خسته نباشید 🙂

اگر مشکلی حین کار براتون پیش اومد، در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید. سعی می‌کنم تا جایی که می‌تونم جواب بدم. راستی برای خرید شارژ روی گوشی‌های اندروید می‌تونید نرم افزار خرید شارژ رو روی گوشی‌تون نصب کنید و آسون و سریع شارژ بخرید و با لمس یک دکمه شارژ رو وارد کنید. حتما امتحانش کنید. این تنها راه حمایت از ماست!

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۳۷ دیدگاه برای «راهنمای کامل دانلود نرم افزار از گوگل پلی استور برای ایرانیان»

  1. سلام به همه خیلی خب این همه شما گفتین ۱کی هم بزارین من بگم دوستان عزیز بهترین راه برای لیچ کردن برنامه های گوگل اینه که به این سایت برید http://apkleecher.com ولینک گوگل پلی رو بهش بدین که باید برید به سایت play.google.com که قند شکن میخواد بعد اونجا لینک برنامه رو کپی و در سایت ذکر شده پست می کنید و روی Generate ownload link کلیک میکنید. به همین راحتی که از دانلود به روشهای دیگه ۱۰۰ در ۱۰۰ بهتر هست و نیاز نیست خودتون رو اذیت کنید با تشکر و عذر خواهی که این مطلب رو اینجا ذکر کردم ببخشید ولی لطفا اگه این مطلب رو انتشار کردید به اسم Alish72 انتشار کنید تشکر و سپاس خدافظ.

    • علی جان منم قبلا به همین روش دانلود میکردم، البته از یه سایت دیگه بود
      اما روش دومی که بالا گفته شده (دانلود به وسیله کامپیوتر با افزونه APK Downloder) خیلی بهتره
      به این دلیل که به جز فایل apk – اگه فایل دیتا obb داشته باشه – لینک دانلود اون رو هم در اختیارتون قرار میده
      ولی سایت های دانلودر فقط لینک فایل apk رو میدن

  2. س. من تمام کارهایی را که گفته اید انجام دادم گوشی ام هم اندروید۲.۳. هست و روت هم شده است ای پی خودم هم تغییر میدهم ولی برای دانلود ارور ۴۰۳ را میدهد چه کار باید بکنم راهنمایی ام کنید لطفا

  3. سلام
    آقا تو رو خدا یکی به داد من برسه
    گوشی نوت۲ دارم. آپدیت ۴.۲.۱
    ۲ روزه خریدم
    تو هر برنامه ای میخوام برم مثل we chat
    viber و… هی میگه :

    Unfortuntly. google play store has stop

    اعصابم و داغون کرده. یکی کمک کنه

  4. زحمت کشیدی
    یه وقت از پا نیفتی با این همه زحمت.
    خب ما خودمون هم میدونستیم که با تغییر آی پی میشه تحـ…..ریم رو دور زد، مهم اینه که چجوری آی پی رو با وی پی ان یا هر چیز دیگه ای تغییر بدیم ؟
    ممنون میشم مطلب رو بزاری
    اندروید من ۲,۲,۳ هستش

    • دوست عزیز. روی اندرویدهای ورژن ۲، شما برای تغییر آی پی برای اپلیکیشن‌ها، حتما باید گوشیتون روت شده باشه. بعدم ما مجاز نیستیم اینجا این روش‌ها رو توضیح بدیم، چون دیگه از فردا باید برای باز کردن سایت خودمون هم باید از همون روش‌ها استفاده کنیم.

  5. سلام
    داداش مرسی من هر وقت می خواستم از این سایت برنامه دانلود کنم Error 403 بهم می داد
    واقعا ممنون

  6. سلام خدمت همه ی دوستان من نرم افزارامو راحت از پلی استور دانلود میکنم ولی نمیدونم فایل اصلی که دانلود کردم توکدوم مسیر گوشی دنبالش بگردم وکجا ذخیره میشه ممنون میشم عزیزان راهنماییم کنن گوشیم سونی z1بااندروید۴.۳ست

    • نرم افزار File Expert رو دانلود کن و رو گوشی یا تبلتت نصب کن ، بعدش در قسمت APK Files میتونی تمام نرم افزارهای دانلود شده رو از هر جایی که دانلود کردی ببینی و هر کاری که بخوای باهاش بکنی(پاک کنی – بفرستی واسه این و اون – نصب کنی و . . . )
      موفق باشی

    • برنامه هایی که از مارکت دانلود میکنی مثل سایتهای ایرانی نیست که اصل برنامه رو بهتون بده اما می تونی بهشون دسترسی پیدا کنی ولی بایستی گوشیت روت باشه و بتونی به روت دسترسی پیدا کنی بعد از قسمت روت به data برو و از دیتا به قسمت app خود گوشی از همه برنامه ها یه دونه درست می کنه و از قسمت app میتونی برنامه ای رو که نصب کردی یه کپی از اون رو در یک جایی دیگه از گوشیت کپی کنی تا همیشه اونو داشته باشی.

  7. سلام . توروخدا یکی از دوستان یا خود ادمین جواب بده . من فیلکش دارم .clear data رو هم زدم برای پلی استور . اما تا میخوام وارد شدم به اندازه ی ی ثانیه مینیویسه loading و بعد میپره بیرون. تو دفعات بعدی زودتر میاد بیرون . درمورد gmail , google books,currents و …. هم همینطوره . گوشیم huawei g510 هست . اندرویدش هم ۴.١
    از نرم افزار های گوگل فقط از google play music میتونم استفاده کنم. در ضمن اصلا نمیشه وقتی روی حالت airplane mode هست به اینترنت وصل شد . آیکون سیمکارت و وای فای حذف میشه . جی پی اس بنده همیشه خاموشه.

    • دوست عزیز. الان دیگه انجام موارد فوق لازم نیست. شما کافیه با یه ابزار تغییر آدرس (یا همون فیلشکن) از طریق گوشیتون به اینترنت وصل بشید، تا بتونید از گوگل پلی، اپ‌های رایگان رو دانلود کنید. اگه برنامه‌ها روی گوشیتون کار نمی‌کنه، احتمالا مشکل از جای دیگه‌ایه.

  8. عالی
    همین الان داره چیزی که میخوامو دانلود میکنه. دلم میخواد گوشیو بگیرم بغلم از خوشحالی گریه کنم.
    مرسی

  9. یک سوال دیگه من اگه anti fi*ter دانلود کنم مثل psiphon تنها میشه از مرور گر مخصوص خودش استفاده کرد پی چطوری google play رو باز کنم ؟

    • اگه نسخه‌ی اندروید شما پایین تر از ۴ است، برای اینکه بتونید با اپلیکیشن‌هایی غیر از مرورگر مخصوص نرم‌افزار فیلشکن از طریق پرکسی به اینترنت وصل بشید، باید گوشی شما حتما root شده باشه. اما اگه اندروید شما نسخه ۴ و بالاتر باشه. در تنظیمات سایفون می‌تونید بگید که کل اینترنت موبایل از همین طریق وصل بشه.

  10. من تازی با اندروید اشنا شدم می خواستم بدونم از کجا میشه فهمید گوشیم روت شده یا نه (s4) و این که از چه راهی می تونم بازی هایی که روی pc ریختم رو روی گوشی اجرا کنم (نمی تونم بازی ها توی گوشی از روی sd کارت پیدا کنم

    • برای این که بدونید گوشیتون روت شده یا نه، می‌تونید از اپلیکیشن‌هایی که به این منظور ساخته شده، استفاده کنید. مثل نرم افزار root checker که در بازار موجوده.

  11. دوستان عزیز! با خوشحالی باید بگم که گوگل‌پلی بر روی ایرانی‌ها باز شده. فقط کافیه با ابزارهای تغییر آی پی (خودتون منظورمو می‌‌دونید) به گوگل پلی برید و دیگه لازم نیست بقیه مراحلو انجام بدید.

  12. سلام دوست عزیز میخواستم یه کمک خیلی سریع ازتون بگیرم من با راه های مختلف تونستم بالاخره وارد گوگل پلی ورژن ۴.۳.۱۱ شدم خیلی خوب بود مشکل من اینجاست که هر وقت میخوام دانلود کنم از داخل گوگل پلی من رو یه جورایی شوت میکه بیرون!!!!!! از هرکس میپرسم میگه از سرعت اینترنته مدل گوشی من huawei ascend y300 هست و اندروید ۴.۱ روشه روی تبلت دیگه هم امتحان کردم خیلی راحت میشد از روی اون دانلود کرد خواهش میکنم زود کمکم کنید جواب رو به جیمیلم بفرستید یا در نظرات وبلاگم بزارید در ضمن نمیخوام گوشیم روت بشه ممنون

  13. سلام. من همه ی مراحل رو انجام دادم. با فیلتر شکن که وارد میشم هیچ برخی مواقع محتوایی نداره و اگه چیزی هم برای دانلود باشه وقتی روی آیکن سبز کلیک میکنم میگه Session expired!please re-login. اگه دوباره لاگین بشم هم دوباره اینجوری میشه.

  14. سلام . دوست عزیز من تمام مراحل رو انجام دادم ولی زمانیکه به گوگل پلی مراجعه میکنم . پیغام : خطا در ارتباط مواجه میشم .
    لطفا راهنمایی کنید .
    سپاس از حسن توجه شما …

    • کش مرورگرتونو کامل پاک کنید و با آی پی خارجی وارد شید. اگه از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، یه New Incognito Window باز کنید و به گوگل پلی برید.

  15. من مراحل بالا رو انجام دادم و وقتی وارد گوگل پلی میشم اول loading میکنه بعد مینویسه connection is time out لطفا کمکم کنین

  16. نرم افزار apk downloader رو روی کروم اضافه کردم ولی ایکونش رو بالای صفحه کروم نشون نمیده و وقتی روی option کلیک میکنم ایمیل و دیوایس ای دی نمیخواد فقط دو گزینه homepage و my android apps هست.

  17. من همه مراحل بالا رو انجام دادم ولی وقتی روی آیکون کلیک می کنم تا دانلود شروع بشه این خطا رو میگیره :
    ۴۰۳ FORBIDDEN
    can not download this app
    فکر کنم بخاطر این باشه که قبلاً Device ID منو بعنوان کاربری که تو ایرانه شناخته باشه
    میشه کاری کرد؟

    • اگه قبلن device id شما رو شناخته باشه، کافیه از قسمت تنظیمات اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌تون، داده‌های مربوط به پلی‌استور رو پاک کنید. (در مطلب بالا، بند ۴ رو در قسمت دانلود مستقیم اپلیکیشن مطالعه کنید.)

    • دوست عزیزم فکر میکنم این پیغام خطای ۴۰۳ مربوط به فیلترینگ ایران باشه. یعنی دولت گوگل پلی را فیلتر کرده است که اگر با فیل.تر.شکن همین کار را تکرار کنید نباید با این خطا رو به رو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *