پرسش‌های رایج درباره خرید اینترنتی شارژ و پرداخت آن

کدام کارت های بانکی در سایت کارتی امکان خرید اینترنتی را دارند؟

شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های یکی از بانک‌های زیر از سایت کارتی شارژ بخرید:

بانک ملی، بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک ملت، بانک سامان، بانک تجارت، بانک رفاه، بانک سپه، بانک مسکن، بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک پاسارگاد، بانک توسعه تعاون، بانک انصار، پست بانک، بانک سین، بانک سرمایه، بانک تات، بانک کارآفرین، بانک مهر، بانک دی، بانک شهر، بانک توسعه صادرات و بانک صنعت و معدن

دروازه پرداخت یا Gateway چیست؟

برخی بانک ها و مؤسسات اقدام به ایجاد امکان پرداخت اینترنتی در سایت خود نموده اند و کاربران در هنگام ورود اطلاعات حساب خود به سایت آنان ارجاع داده می شوند تا اطلاعات شخصی و محرمانه آنها در محیطی امن و مطمئن وارد شود. مثلاً در حال حاضر بانکهای ملت، ملی، سامان، پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین دروازه پرداخت الکترونیک خود را راه اندازی کرده اند و از طریق آن، ضمن پشتیبانی از سایر بانک ها، به سایت های اینترنتی سرویس پرداخت اینترنتی ارائه می دهند. برخی از کاربران بر اساس تجارب شخصی خود می گویند روند خرید الکترونیک توسط دروازه پرداخت بانک سامان، آسان تر و سریع تر است. به عبارت دیگر، با توجه به آن که بانک سامان پرداخت الکترونیکی سایر بانک ها را نیز پشتیبانی می کند، شما می توانید صرف نظر از نوع کارت بانکی تان، از دروازه الکترونیک بانک سامان خرید الکترونیک خود را انجام دهید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

رمز اینترنتی چیست؟

شماره رمز اینترنتی، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید، متفاوت است. البته به ندرت و در برخی بانکها ممکن است این دو رمز یکی باشد. رمز اینترنتی یکی از ملزومات خرید اینترنتی است و شما می توانید آن را از خودپرداز یکی از شعب بانک صادرکننده کارت خود، در بخش عملیات رمز، قسمت دریافت رمز دوم دریافت کنید.

کد CVV2 چیست؟

این کد، عددی سه و در برخی موارد چهار رقمی است که روی کارت بانک حک شده است. این شماره یکی از ملزومات خرید اینترنتی است.  و روی اکثر کارت های بانکی وجود دارد.

رمز اینترنتی و کد CVV2 کارت خود را از کجا بگیریم؟

رمز اینترنتی و کد CVV2 را می توانید از شعب بانک خود یا دستگاه خود پرداز بانک صادرکننده‌ی کارتتان، در بخش عملیات رمز دریافت کنید. (پس از این که  از در دستگاه خودپرداز رمز دوم خود را تعیین کردید، دستگاه یک رسید به شما می‌دهد که کد CVV2 روی آن نوشته شده است.

در هنگام بروز مسأله در هنگام پرداخت الکترونیکی چه کار کنیم؟

سیستم پرداخت اینترنتی به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود، برای تماس با مسؤلین سایت کارتی از لینک پشتیبانی سایت استفاده کنید. همچنین برای موارد کلی تر در زمینه پرداخت الکترونیک می توانید با بخش پرداخت الکترونیک بانکها تماس بگیرید.

از چه طریقی می توانیم با بخش پشتیبانی سایت کارتی تماس بگیریم؟

در صورت لزوم، شما می توانید از طریق شماره تلفن ۸۸۰۳۱۰۰۷-۰۲۱ (در ساعات اداری) یا ایمیل support@carti.ir با بخش پشتیبانی سایت در تماس باشید.

پس از پرداخت پول، شارژ چگونه و چه زمانی به دستمان می رسد؟

بلافاصله پس از پرداختِ پول توسط کارت های شتاب، کد شارژ ۱۲ رقمی روی صفحه به نمایش درمی آید و در صورتیکه خریدار ایمیل یا شماره موبایل خود را نیز وارد کرده باشد، یک ایمیل و اس ام اس حاوی تأیید خرید و شماره ۱۲رقمی شارژ به رایگان برای او ارسال می شود. برای استفاده از این کد، نحوه  وارد کردن شارژ ایرانسل و نحوه وارد کردن شارژ همراه اول را مطالعه کنید.

چرا باید برای خرید شارژ اطلاعاتی مثل شماره تلفن یا ایمیل را وارد کنیم؟

وارد کردن شماره تلفن و ایمیل در هنگام خرید کارت شارژ اختیاری است و شما می‌توانید با وارد کردن یک حرف یا عدد درون قسمت مربوطه، از آن عبور کنید. اما مثلاً فرض کنید پس از پرداخت پول، ارتباط اینترنت یا برق شما قطع شود؛ در این صورت صفحه کد ۱۲رقمی شارژ را نمی توانید ببینید. اگر ایمیل خود را وارد کرده باشید خیالتان راحت است که یک نسخه از این کد به ایمیل شما ارسال شده است و اگر شماره موبایل خود را وارد کرده باشید، ضمن ارسال اس ام اس حاوی شماره شارژ، می توانید از همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تقاضا کنید در مورد اشکال احتمالی پیش امده در روند خریدتان، شما را راهنمایی کنند. اما اگر هیچ اطلاعاتی از خودتان در سایت وارد نکرده باشید، در مواقع لزوم ممکن است مشخص نشود که این خرید را شما انجام داده اید یا شخص دیگر.

آیا امکان خرید عمده کارت شارژ در سایت کارتی وجود دارد؟

فعلاً چنین امکانی وجود ندارد. در عین حال، کاربران گرامی مجازند تا سقف پنج کارت شارژ در هر نوبت پرداخت، خرید داشته باشند. ما تلاش می کنیم در آینده با رفع موانع قانونی ، امکان پرداخت همزمان تعداد بیشتری کارت شارژ را فراهم کنیم. درحال حاضر امکان خرید شارژ ایرانسل ، خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ تالیا فراهم است.

در هنگام بروز مسأله یا وجود نکتۀ مبهم در هنگام خرید کارت شارژ چه کار کنیم؟

ساختار سایت کارتی به گونه ای طراحی شده که کاربران به سهولت بتوانند کارت شارژ مورد نظر خود را از طریق اینترنت خریداری کنند. در عین حال، چنانچه مطالعه بخش راهنمای خرید، پاسخگوی سوالات شما نیست می توانید با بخش پشتیبانی سایت کارتی تماس بگیرید.

آیا پس از پرداخت پول، امکان بازگرداندن پول به حساب ما وجود دارد؟

بله، در صورتی که پس از پرداخت پول، خدمت مربوطه به شما ارائه نشود، ظرف مدت کوتاهی به صورت اتوماتیک پول به حساب شما بازگردانده می شود. در صورتی که پس از پرداخت پول، در دریافت خدمات از سایت با مشکلی مواجه شدید، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا خدمت مناسب به شما ارائه شود یا پول شما به حسابتان بازگردانده شود.

خرید شارژ

شارژ ایرانسل، همراه اول و تالیا را از اینترنت و سامانه «کارتی» بخرید

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!