همه چیز درباره شارژ شگفت انگیز ایرانسل و نحوه استفاده از آن

شارژ شگفت انگیز ایرانسل

شارژ شگفت انگیز ایرانسل، امکانی است که با استفاده از آن می‌توان شارژی بیش از مبلغ روی کارت شارژ دریافت کرد، به شرط آن که این شارژ در طی مدت زمانی معینی مصرف شود. برای نمونه، اگر شما شارژ ۵۰۰۰ تومانی را با استفاده از دستور شارژ شگفت انگیز وارد کنید، بیش از ۵۵۰۰ تومان شارژ خواهید داشت، اما باید این شارژ را طی ۱۰ روز استفاده کنید و بعد از گذشت این ۱۰ روز، این شارژ منقضی و صفر خواهد شد.

مبالغ شارژ هدیه مربوط به هر کدام از مبالغ شارژ را به همراه مدت اعتبار شارژ شگفت انگیز در جدول زیر می‌بنید:

مبلغ شارژ (تومان)اعتبار هدیه (تومان)مجموع شارژ (تومان)مدت اعتبار شارژ هدیه
۱,۰۰۰۹۱/۷۱,۰۰۹/۱۳ روز
۲,۰۰۰۲۷۵/۲۲,۱۱۰/۱۵ روز
۵,۰۰۰۹۱۷/۴۵,۵۰۴/۶۱۰ روز
۱۰,۰۰۰۲,۲۹۳/۵۱۱,۴۶۷/۸۱۵روز
۲۰,۰۰۰۵,۵۰۴/۵۲۳,۸۵۳/۱۲۰ روز

همان طور که می‌بینید، در جدول بالا ستون مجموع شارژ از ستون مبلغ شارژ+اعتبار هدیه کمتر است. این مسأله به خاطر کسر مالیات بر ارزش افزوده از مجموع شارژ است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

شارژ شگفت انگیز برای کسانی که طی مدت کوتاهی نیاز به استفاده‌ی فراوان از تلفن همراه دارند، بسیار مناسب است. وقتی سیم‌کارت ایرانسل خود را به صورت شگفت‌انگیز شارژ می‌کنید، میزان اعتبار اصلی شارژ برای مکالمه‌های داخل و خارج شبکه ایرانسل قابل استفاده است. اما مبلغی که به عنوان هدیه شارژ شگفت انگیز دریافت می‌کنید، تنها برای مکالمه و ارسال پیام داخل شبکه ایرانسل است. جدول زیر میزان اعتباری که شما می‌توانید با هر کدام از انواع شارژ کسب کنید، و مدت زمان اعتبار آن را نشان می‌دهد.

نحوه فعال‌سازی شارژ شگفت انگیز ایرانسل

برای فعال‌سازی شارژ شگفت‌انگیز باید به جای دستور همیشگی شارژ (*۱۴۱*…) از دستور شارژ شگفت انگیز (*۱۴۴*…) استفاده کنید. یعنی بعد از خرید شارژ و دریافت کد شارژ ۱۶ رقمی، آن کد را با استفاده از دستور شارژ شگفت انگیز وارد می‌کنید، و اعتبار بیشتر دریافت می‌نمایید.

چند نکته مهم درباره شارژ شگفت انگیز ایرانسل

  • برای اطلاع از میزان اعتبار خود، #۱*۱۴۰* یا #۱*۱۴۱* را شماره‌گیری کنید.
  • پس از آن که مهلت استفاده از شارژ شگفت‌انگیز به پایان رسید، باقیمانده شارژ اصلی همچنان معتبر باقی می‌ماند و تنها شارژ شگفت‌انگیز منقضی می‌شود.
  • برقراری تماس با مرکز تماس ایرانسل (شماره ۷۰۰) با شارژ شگفت انگیز امکان‌پذیر است.
  • امکان استفاده از شارژ شگفت‌انگیز پلکانی در زمان رومینگ وجود ندارد.
  • امکان خرید بسته با اعتبار هدیه شارژ شگفت‌انگیز وجود ندارد.
  • شما می توانید با استفاده از شارژ شگفت انگیز مکالمه کرده و یا تعداد زیادی پیام‌کوتاه و پیام چند رسانه ای ارسال کنید و یا از اینترنت همراه استفاده نمایید.

شارژ شگفت انگیز ایرانسل به صورت مستقیم بدون نیاز به وارد کردن کد شارژ

علاوه بر وارد کردن کد شارژ، شما می‌توانید شارژ مستقیم ایرانسل را نیز به صورت شگفت انگیز انجام دهید. شما می‌توانید با رفتن به صفحه‌ی شارژ مستقیم ایرانسل در سامانه خرید شارژ carti.ir، و انتخاب گزینه‌ی شارژ شگفت‌انگیز ایرانسل، سیم‌کارت خود را به مبلغ دلخواه،  بدون نیاز به وارد کردن کد، شارژ شگفت‌انگیز کنید. شما در این سامانه می‌توانید با انتخاب گزینه «شارژ شگفت‌انگیز ایرانسل اعتباری» و وارد کردن شماره تلفن و مبلغ دلخواه، مبلغی بیشتر را به صورت شگفت انگیز دریافت نمایید. اسکرین شات صفحه خرید شارژ شگفت انگیز را در زیر می‌بینید:

خرید شارژ شگفت انگیز از کارتی

برای خرید شارژ شگفت انگیز ایرانسل روی دکمه زیر کلیک کنید و در صفحه نمایش داده شده، گزینه شارژ شگفت انگیز ایرانسل اعتباری را انتخاب کنید.

شارژ مستقیم ایرانسل به صورت شگفت انگیز

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۶۳ دیدگاه برای «همه چیز درباره شارژ شگفت انگیز ایرانسل و نحوه استفاده از آن»

  1. یک نکته رو به دوستان یاد آوری کنم، امروز ۲۶ تیر ۱۳۹۴، اگه دوتا کارت شارژ هزار تومنی رو به صورت شگفت انگیز وارد کنی، دیگه زمانش تمید نمیشه، یعنی

    شما یک کارت ۱۰۰۰ تومنی رو به صورت شگفت انگیز وارد کردید و به شما ۳ روز فرصت داده که مصرف کنید، اگه یک کارت دیگه ۱۰۰۰ تومنی وارد کنید، به شما فرصت بیشتری برای مصرف نمیدهد و کلا ۳ روز فرصت خواهید داشت که شارژتان را مصرف کنید!!!

    * نکته: قبلا اگه سه تا کارت ۱۰۰۰ تومنی رو به صورت شگفت انیگیز وارد میکردی، ۹ روز فرصت داشتی که اونها را مصرف کنی، اما الان فقط سه روز فرصت داری!

    * نکته ۲: اگه یک کارت ۱۰۰۰ تومنی وارد کنی ۳ روز فرصت میده، حالا اگه یک ۵۰۰۰ تومنی وارد کنی، چند روز به این ۳ روز اضافه میکنه (فکر میکنم ۱۰ روز)، حالا اگه دوباره ۵ تومنی شگفت انگیز وارد کنید، دیگه مهلت شما رو اضافه نمیکنه!!! جالب اینه که اگه اینجا ۱۰ هزار تومنی وارد کنی، باز زمان اضافه میشه، اما اگه ۱۰۰۰ تومنی وارد کنی، چون قبلا اونو وارد کردی دیگه بهت زمان نمیده!

    * اینطوری که من فهمیدم، اگه کارتهای مشابه وارد کنید، تنها به ازای یکی از اونها به شما فرصت میده!

    * پ . م: اینرانسل زرنگ شده!

  2. سلام دوستان.این مطلب رو میذارم که پاسخی واسه بیشتر سوالات باشه.اول اینکه شارژ شکفت انگیز ۲۰درصد شارژ بیشتر با مهلت محدود به شما میدهد که البته فقط ۲۰درصد هدیه مخصوص تماس ایرانسل به ایرانسل و پیامک و ام ام اس است.مثلا اگر شما یک شارژ ۲۰۰۰تومنی را یا شارژ شگفت انگیز وارد کنید مبلغ ۳۸۷تومان هدیه میگیرید که فقط مخصوص تماس داخل شبکه و پیامک است و لاغیر و این مبلغ شارژ نیز مهلت استفاده ۵روزه دارد و بعد از آن کل شارژی که بصورت شگفت بوده صفر خواهد شد و شما میتوانید با شارژ مجدد این مهلت را تمدید کنید و به تازگی این مهلت بیش از یکماه قابل تمدید نیست ( البته فقط ۲۰درصد هدیه اینجوریه).شما میتونید بحای شارژ ۲تومنی دو تا هزاری بگیرید که مهلت استفاده شارژ شگفت انگیز بشه ۶روز.ضمنا به جز مبلغ بیست درصد هدیه، باقی شارژ شگفت انگیز قابلیت تماس با همه خطوط و تلفن ثابت را دارد و نیز بسته های ترکیبی و اینترنت همراه و پیشواز را میتوان با ان فعال کرد.همچنین فقط با شارژ عادی میتوانید با تلفن ۷۰۰تماس بگیرید.دوستانی که هم شارژ شگفت دارند و هم مبالغی در بسته های ترکیبی یا سایر بسته ها جهت مکالمه دارند میبایست ابتدا اعتبار موجود در بسته ها را مصرف کنند سپس از شارژ شگفت انگیزشان کسر میگردد که این خودش یکی از ضعف های ایرانسل است.شارژ شگفتتان رو با *۱۴۱*۱# و اعتبار بسته های دیگر و اینترنت همراه را با *۱۴۱*۵۵#چک کنید.شارژ شگفت هم قابل انتقال به هیچ وجه نیست.راستی وقتی جزیره هوشمند براتون فعال باشه نمیشه از اعتبار هدیه در شارژ شگفتتون استفاده کرد و باید کد دستوری*۱۳۵*۹#رو جهت غیرفعالسازی جزیره شماره گیری کرد…

  3. سلام
    من همیشه با ۱۴۴ شارژ می کنم و الان اعتبار ایرانسلی من به ۷۰۰۰ تومان رسیده، اما نمی تونم باهاش تماس بگیرم. یعنی وقتی شارژ شگفت انگیزم ۰ می شه و باید از اعتبار ایرانسلی استفاده کنه و می خوام با ایرانسل تماس بگیرم میگه اعتبار کافی نیست. چه طور می تونم مشکلشو برطرف کنم؟
    ممنونم

    • من هم دقیقا همین مشکل رو دارم و الان ده هزار شارز ایرانسلی دارم که اصلا نمی تونم ازش استفاده کنم ایرانسل داره زرنک بازی در میاره شارز ایرانسلی بدرد نخور میده و زمان استفاده رو محدود میکنه

  4. من با استفاده از شارژ شکفت انگیز خطم را شارژنموده ام اما نمی توانم از مبلغی که به صورت شگفت انگیز به شارژم اضافه شده اسنفاده کنم.لطفا بگید چکار کنم.هر چه سریعتر.ممنون

    • من هم این مشکل واسم پیش اومده حتی پیامک به ایرانسل رو هم نمیتونم بدم
      فرصت هم هنوز دارم
      اما اصلا نمیشه از شارژ شگفت انگیز استفاده کرد
      اگه راهش رو پیدا کردی به من هم بگید…

      • سلام منم دقیقا همین مشکلو دارم ۴۰۰۰ تومن شارژ دارم و حدود ۱ ماه فرصت اما نمیتونم از این شارژ برای برای تماس های درون شبکه ای استفاده کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  5. من یه شارژ ۲۰۰۰ تومنی رو به صورت شگفت انگیز ریختم. بعد از یک روز یه شارژ ۱۰۰۰۰ تومنی رو بصورت معمولی ریختم. الان برای من زده مهلت استفاده ۲ روز
    یعنی بعد از دو روز کل شارژم میپره ؟؟
    لطفا سریع جواب بدید. ممنون

  6. ایا زمانی که از شارژ شگفت انگیز استفاده میشه می شود از طرح های دیگه ایی مثلا مکالمه رایگان با طرح قرمز تک ستاره استفاده نمود. یعنی شب ساعت یک به بعد کد این طرح را فعال کنیم چه اتفاقی میوفته وقتی از شارژ شگفت انگیز داریم استفاده میکنیم.

  7. سلام وای من خیلی مشکل دارم من از عابر بانک شارژ ایرانسل خریدم و طبق دستور زیر کاغد وارد کردم( شارژ شگفت انگیز بود) من ازده هزار تومان به مدت۱ سال استفاده میکنم اما با این دستور پولم صفر میشه حالا نمیتونم دوباره برش گردونم ؟ خواهش میکنم یک کمکی کنید پولم داره میره راستی من نمیتونم این شارژو برای کسی بفرستم؟ که برای اون شگفت انگیز نباشه
    خواهش میکنم جواب بدید خواهش

    • شما باید موقع وارد کردن شارژ دقت بیشتری می‌کردید. شارژ شگفت‌انگیز مدت زمان انقضا داره و بعد از گذشت این مدت صفر می‌شه. قابل انتقالم نیست. بنابراین بهتره اون شارژو تو همون مدت استفاده کنید بره تا حداقل سوخت نشه.

  8. اگر سیم کارت خود را از طریق شگفت انگیز شارز کنیم نمی توانیم به تلفن ثابت یا خط های که ایرانسل نبستند زنگ بزنیم یا sms بدیم لطفا جواب سریع بدهید

  9. چرا من ۱۰۰۰هر بار تومنی شگفت انگیز شارژ میکنم تعداد روزهایی که زمان میده بالا نمیره؟
    آخه برای رفیقام تعداد روزها هر دفعه میره بالاتر جای ۳ روز مثلا ۴ روز زمان میده ولی برای من تا حالا نشده

    • آره درست میگی باید روزایی که مونده و شارژتو زودتر از آون روز مصرف کردی رو به شارژ جدید اضافه کنه…
      به نظر من به اپراتور ایرانسل تماس بگیر

  10. من همیشه شگفت شارژمیکنم با شارژ شگفت فقط میتونی به خط های ایرانسل اس بدی یا mms یا تماس بگیری به خط های ثابت اصلانمیشه …این شارژ شگفت رو هر چه زودتراستفاده کنید به نفعتونه 🙂 و اصلا نمیشه شارژ شگفت رو به خطی دیگه انتقال داد…. فک کنم همتون میدونستین اما گفتم ازم منم بگم 😉

    • سلام
      کی همچین حرفی رو زده؟
      من با شارژ شگفت انگیز به هم جا زنگ میزنم.به همه شماره ای هم اس میدم و مشکلی هم ندارم.در ضمن
      تعداد روزهای محدودیت شارژم هر سری بیشتر میشه در صورتی که شارژ رو تو زمان تعیین شده اصلی مصرف نمیکنم

  11. من ۳ بار هستش شارژ شگفت انگیز زدم . نمیشه از این شارژ استفاده کرد دلیلش چی هستش .
    شارژم صفر شده ولی نمیره رو بقیه شارژ که کد ۱۴۴ زدم
    مبلغ ۱۲۱۳۷ ریال اعتبار زده ولی نمیشه استفاده کرد و تاریخی رو که واسه اتمام زده هستش ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    چکار باید کرد

    • دوست عزیز شارژ شگفت انگیز رو فقط برای استفاده‌های داخل شبکه‌ی ایرانسل می‌تونید استفاده کنید. یعنی این شارژ برای تماس با خطوط همراه اول و ثابت قابل استفاده نیست.

      • سلام.ببخشید شما اشتباه داری راهنمایی میکنید. زمانی که شارژ شگفت انگیز میزنیم فقط اون مبلغی که به عنوان هدیه بیشتر شارژ میشه به عنوان درون شبکه قابل استفاده است ولی بقیه شارژ اصلی رو میشه برای تمام اپراتورها اسستفاده کرد.
        با تشکر

  12. راستش من کردم شارزم حیف شد ۱۰۰۰۰تومن شارزم پرید حالا من نه راه پس دارم نه پیش میگین چیکار کنم قرار باشه هی سرمون کلا بره که نمیشه تو رو خدا کمکم کنین ۱۰۰۰۰تومن کم نیسا…..۱۰۰۰۰….۱۰۰۰۰

    • خوب دوست عزیز خودش بهت زمان داده که تاچه مدتی میشه استفاده کرد البته من چون هرروز ۲۰۰۰تومن شگفت انگیز میزنم مدت اعتبارم تا ۴ماه زمان داره

  13. الحق که در کلاه برداری از طریق دادن اطلاعات کم ایرانسل رودست نداره! یک بار گفتم بدون مطالعه از روی تبلیغات ایرانسل به یکی از این کارهاش عمل بکنم و ۵هزار تومن ضرر کردم. نه حرفی از مهلت زمانی می زنند و نه حرفی از اینکه این شارژ فقط برای تماس با ایرانسل هاست…یک لحظه یادم رفت اینجا ایرانه و هیچ وقت مشتری قرار نیست سود بکنه

  14. اگه با کد ۱۴۴ شارژ کنم و توی ۱۰ روز نتونم تمومش کنم تمام شارژم صفر میشه یا فقط اون اعتبار اضافه ای که روی شارژ اصلی داده؟

        • من نمیدونستم که این شارژ اینقدر مدتش محدوده و میدونم که نمیتونم در این مدت زمان مصرفش کنم 🙁 راهی برای لغوش نیست؟ و اینکه اگه انتقالش بدم به یه خط دیگه، دیگه این محدودیتِ زمانی که منتقل نمیشه، میشه؟؟؟

          • راهی برای لغوش نیست. امکان انتقالش هم فکر نمیکنم باشه. اگر باشه قطعا محدودیت زمانی هم باهاش منتقل میشه.

  15. سلام. امشب چند تا شارژ ایرانسل با کد شگفت انگیز به گوشیم وارد کردم ولی فقط به اندازه اعتبار عادی قادر به مکالمه بودم و میزان اعتبار افزوده شده به خاطر شارژ شگفت انگیز هنوز تو اعتبارم هست و قابل استفاده نیست. چیکار کنم؟ خیلی ممنون می شم جواب بدین.

    • شارژ شگفت‌انگیز رو فقط می‌شه داخل شبکه، یعنی از ایرانسل به ایرانسل استفاده کرد. احتمالا تماس شما با خارج از شبکه ایرانسل بوده و برای همین شارژ شگفت‌انگیز مصرف نشده.

      • دوست عزیز چرا هی میگی شارژ شگفت انگیز فقط برای خط به خط ایرانسل ه
        من دو تا خط دارم و فقط و فقط شگفت انگیز استفاده میکنم و به همه جور شماره ای اس میدم و زنگ میزنم.
        همراه اول، رایتل، ثابت خونه، تالیا
        هیچ مشکلی هم ندارم.خیلیم خوبه.دستشون درد نکنه.ممنون ایرانسل

        • نعمت الله ولی

          نه نمیشه جانم. با شارژ شگفت فقط میتونید با ایرانسل تماس بگیرید و لاغیر احتمالا شما هنوز شارژ عادی هم دارید .
          مواظب باشید کلاه سرتون نره با شارژ شگفت فقط میتونید توی شبکه ایرانسل تماس یا پیامک بدید.

          • نعمت جان
            یعنی بعد از شش سال سیم کارت داشتن نمیدوم چه نوع شارژی تو گوشیم هست؟
            در ضمن اگه اهل قم هستی بیا تا بهت نشون بدم که با شارژ شگفت انگیز به تمامی خط ها پیامک میدم یا تماس میگیرم.
            تا حالا هم هیچ مشکلی نداشتم از لحاظ محدودیت تو تماس یا پیام به اوپراتور های دیگه با شارژ شگفت انگیز

          • ببین پسرخوب.
            خوب گوش کن و نگو نمی شه.اول خوب گوش کن.
            وقتی شما مثلا خطتو شارژ ۵۰۰۰ تومانی شگفت انگیز می کنی خطتت یه ۵۰۰۰ تومان و یه ۷۰۰ تومان شارز می شه که هر دوش محدودیت زمانی داره و بعد از مدتی شارژت صفر میشه.
            حالا نفاوت ۵۰۰۰ و ۷۰۰ شارژ تو چیه؟
            شما وقتی به خطوطی به جز ایرانسل زنگ بزنی از شارژ ۵۰۰۰ کم میشه.حالا فرض کن انقدر به خط غیر ایرانسل زنگ بزنی تا ۵۰۰۰ تموم بشه.دیگه شارژی برات نمونده جز شارژ ۷۰۰ تومانی. این شارژ ۷۰۰ تومانی زمانی که فقط به ایرانسل زنگ بزنی قابل استفاده هست.

    • بعید می‌دونم. شارژ شگفت‌انگیز به صورت جداگانه به حساب مشترک اضافه می‌شه و یه سری محدودیت‌ها داره. ولی شخصا امتحان نکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *